تبلیغات
دفترارتباطات و فناوری اطلاعات روستای بسطام - مطالب بهمن 1396
http://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Images/1396/10/19/13961019000463_Test_PhotoH.jpg
رئیس انجمن صنفی کارگزاران مخابرات روستایی جنوب استان آذربایجان غربی از تغییر رویکرد مدیران جدید شرکت مخابرات خبر داد و گفت: کارگروهی متشکل از مدیران مخابرات و نمایندگان کارگزاران تشکیل شده است تا به مشکلات سیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، در چند ماه اخیر در مصاحبه با رئیس انجمن صنفی کارگزاران مخابرات روستایی آذربایجان غربی اخباری از جمله «ورود نمایندگان مجلس با ابزار نظارتی در خصوص ماده ۸۳ کلید حل مشکلات کارگزاران مخابرات روستایی» در خروجی خبرگزاری فارس آذربایجان غربی قرار گرفته و به تشریح مشکلات صنفی این قشر پرداخته شد.

در نهایت طی روزهای اخیر نشست کارگزاران مخابرات روستایی و مسئولان شرکت مخابرات ایران برای بررسی چالش‌های موجود تشکیل شد که منتج به نتایج رضایت بخشی شد که در این راستا با رئیس انجمن  صنفی کارگزاران شرکت مخابرات روستایی جنوب استان گفت‌وگویی انجام شده است.

جمال ملا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: از آنجایی که در شرکت مخابرات ایران تحولات مدیریتی و پرسنلی رخ داده به طوری که مدیریت جدید نگرشی نوین و توجه ویژه به نیروهای انسانی شرکت را در صدر برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل و با هدف رفع مسائل، مشکلات و اختلافات موجود بین شرکت مخابرات و کارگزاران، جلسه‌ مشترک و دوجانبه برای ارائه راهکارها، نقطه نظرات و حل مسائل فیمابین با جدیت تمام برگزار شود که با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته خوشبختانه این جلسه با حضور مسئولان طراز اول شرکت مخابرات ایران و نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی در دفتر مدیر عامل شرکت مخابرات در فضایی دوستانه و صمیمانه برگزار شد.

وی از تغییر رویه و رویکرد مدیران جدید شرکت مخابرات در خصوص دغدغه‌های کارگزاران مخابرات روستایی و ایجاد فضایی جدید برای انجام تفاهمات، تعامل و گفتگو خبر داد و شرایط فعلی را به فال نیک گرفت و افزود: مدیرعامل جدید مخابرات شخصا برای حل مشکلات کارگزاران وارد عمل شده است به طوری که این موضوع را به نوعی پیشرفت عملی در زمینه حل مشکلات فیمابین قلمداد می‌کنیم.

این فعال صنفی اضافه کرد: امروزه قدرت و توانایی کارگزاران در بسیاری از زمینه‌ها به جایی رسیده است که شرکت مخابرات خواهان ورود آنها در فرآیندهای تصمیم‌گیری‌ است تا برای حل معضلات گام برداشته شود به طوری که خوشبختانه این گونه نگاه را در نوع رفتار و عمل مدیران مخابرات می‌توان به خوبی مشاهده کرد که این نوع نگرش نقطه مثبت و امیدوارکننده‌است چون که این چنین کرامت انسانی کارگزاران مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پیرو این نوع نگرش مثبت و سازنده کارگروهی متشکل از مدیران مخابرات و نمایندگان کارگزاران تشکیل شده است که به زودی فعالیت‌های آن آغاز خواهد شد و به طور قطع از این رهگذر برای رفع مشکلات قدم برداشته خواهد شد؛  تصمیم‌گیری در این کمیته و پایبندی دو طرف به خروجی‌ جلسات می‌تواند به تمامی تنش‌ها و مناقشات موجود پایان دهد.

این فعال صنفی در پایان ابراز امیدواری کرد که هم نمایندگان جامعه کارگزاران و هم نمایندگان شرکت مخابرات با استفاده از اختیارات قانونی و ضمن درک شرایط موجود برای برنامه‌ریزی و ایجاد تفاهم گام بردارند تا اینکه مشکلات موجود با همه جوانب آن برای همیشه حل شود‌ و همه فشارها و تنش‌های متقابل خاتمه یافته و دیگر شاهد ناملایمات و نامهربانی‌های گذشته نسبت به همدیگر نباشیم.

منبع : خبرگزاری فارس




طبقه بندی: کارگزاران مخابرات و ICT ،

تاریخ : یکشنبه بیست و نهم بهمن 1396 | 09:52 قبل از ظهر | نویسنده : مدیریت وب | نظرات


نشستی با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت مخابرات ایران با هدف بررسی مسایل کارگزاران روستایی برگزار شد.


در این نشست مهندس سید مجید صدری ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و ابراز قدردانی از زحمات مجموعه همکاران گفت:«در هر مجموعه ای توجه و اهمیت به سرمایه انسانی، تعیین کننده عیار و کیفیت اقدامات سازمان است.»

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در دیدار با نمایندگان کارگزاران روستایی افزود:« برقراری و تثبیت آرامش در میان نیروی انسانی از مولفه های اصلی توجه به کارکنان و ایجاد گفتمان سازنده راهکاری برای ارتباط مطلوب و موثر با آنان است.»
وی بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه جهت حل مسائل کارگزاران روستایی تاکید کرد و اظهار داشت:«ایجاد تعامل با همفکری با کارگزاران از اولویت های برنامه ها در بخش منابع انسانی سازمان است.»

در این نشست، نمایندگان کارگزار روستایی نیز مسائل و امور مربوط را جهت بررسی با مدیرعامل مطرح کردند.

منبع : شرکت مخابرات ایران




طبقه بندی: کارگزاران مخابرات و ICT ،

تاریخ : دوشنبه بیست و سوم بهمن 1396 | 10:00 قبل از ظهر | نویسنده : مدیریت وب | نظرات

نتایج پیگیریها ، تلاشها و اقدامات فعالان و نمایندگان کارگزاران در سفر ۲۱ بهمن ماه به تهران

بسمه تعالی

با سلام و درود

از آنجایی که ساختار شرکت مخابرات ایران دچار تحولات مدیریتی و انسانی شده و با توجه به درک این موضوع که مدیریت جدید نگرشی نوین و توجهی ویژه به عوامل نیروهای انسانی شرکت را در صدر برنامه های کاری خود قرار داده و به تبع آن نیز کارگزاران مخابرات روستایی از مهمترین نیروهای انسانی شرکت میباشند و اینکه مخابرات خواستار ایجاد تحولات اساسی نسبت به نیروهای انسانی شده است بر آن شدیم و مدیران ارشد مخابرات نیز برآن شدند که در خصوص مسائل و مشکلات موجود بین شرکت مخابرات و کارگزاران جلسه ایی مشترک و دوجانبه برای ارائه راهکارها ، نقطه نظرات و حل تمامی مسائل فیمابین ، با جدیت تمام برگزار شود که با پیگیریها و رایزنی های صورت گرفته خوشبختانه این جلسه با حضور سران طراز اول شرکت مخابرات ایران در دفتر مدیر عامل محترم شرکت مخابرات ایران جناب آقای مهندس صدری صورت گرفت .

با توجه به اینکه این جلسه ۲ ساعت به طول انجامید طبیعی ست که مسایل زیادی در آن مطرح گردیده باشد برای اینکه مطلب به درازا کشیده نشود ما اختصارا اشاراتی به موضوع خواهیم داشت .

قبل از هر چیز ما تغییر رویه و رویکرد مدیران شرکت مخابرات را در خصوص توجه ویژه به دغدغه های کارگزاران مخابرات روستایی و ایجاد پنجره و فضایی جدید برای انجام تفاهمات ، تعامل و گفتگو را به فال نیک میگیریم و همچنین از اینکه مدیر عامل جدید مخابرات شخصا خود ایشان پا به این عرصه مهم و بزرگ برای حل مشکلات کارگزاران برداشته است را نوعی پیشرفت عملی در این زمینه قلمداد خواهیم نمود .

دیگر قدرت و توانایی های کارگزاران در بسیاری از زمینه ها به جایی رسیده است که شرکت مخابرات خواهان ورود  آنها در پروسه تصمیم گیری های اساسی برای حل معضلات موجود باشد و این را در نوع رفتار و عمل مدیران مخابرات میتوان به خوبی مشاهده نمود که پیرو این نوع نگرش ایجاد کارگروهی متشکل از مدیران مخابرات و نمایندگان کارگزاران بود که قطعا کلید حل تمامی مشکلات فیمابین خواهد بود . لازم به ذکر که تصمیم گیری در این کمیته و پایبندی دو طرف به خروجی های جلسات میتواند به تمامی تنشها و مناقشات موجود پایان دهد .

موضوعی دیگر که در سفر اخیر مورد پیگیری های جدی قرار گرفت برگزاری جلسه ایی در دیوان عدالت اداری با یکی از مقامات برجسته دیوان بود که به دلایلی از ذکر نام ایشان معذوریم .
در این جلسه دغدغه های کارگزاران در زمینه پرونده موجود در دیوان مورد بحث و تمامی جوانب آن مورد بررسی ، تجزیه و تحلیل قرار گرفت که مورد نظر مساعد این مقام مسئول قرار گرفت که انشاءالله نتیجه و خروجی مثبت و رضایت بخش این جلسه را بزودی شاهد خواهیم بود .

جا دارد که از مجموعه مدیران شرکت مخابرات ایران آقایان محترم
جناب آقای مهندس صدری - مدیر عامل
جناب آقای مهندس یافتیان - عضو هیئت مدیره
جناب آقای مهندس دیانی - معاونت نیروی انسانی
جناب آقای مهندس امینی - مدیر کل حراست
جناب آقای مهندس بیدخام - سخنگوی شرکت مخابرات
و همچنین از مقام مسئول و برجسته دیوان عدالت اداری نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم .

امیدواریم که ما نمایندگان کارگزاران با برنامه ریزی ، مشورت ، درایت و سیاست هرچه تمامتر ، درک شرایط موجود و ایجاد تفاهم و تعامل سازنده با مدیران شرکت مخابرات بتوانیم مشکلات پیش رو را با تمامی جوانب آن و برای همیشه حل نموده و به تمامی فشارها و تنشها پایان دهیم و دیگر شاهد ناملایمات و نامهربانیهای گذشته نباشیم .

با تشکر و سپاس

جامعه كارگزاران مخابرات روستایی




طبقه بندی: کارگزاران مخابرات و ICT ،

تاریخ : دوشنبه بیست و سوم بهمن 1396 | 09:57 قبل از ظهر | نویسنده : مدیریت وب | نظرات
http://www.citna.ir/sites/default/files/styles/240-130/public/images/main/citna/Untitled_60.jpg?itok=fJe3EMjh

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: تشکیل کارگروه ویژه جهت حل مسائل کارگزاران روستائی در دستور کار قرار گرفت تا در کنار آن‌ها و با تعامل و همفکری و بهره‌مندی از خرد جمعی به نتایج مورد انتظار دست‌ یابیم.


به گزارش سیتنا، مهندس سیدمجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مطلبی ذیل "نشست صمیمی با نمایندگان کارگزاران روستایی" در اینستاگرامش نوشت:
امروز 21 بهمن‌ماه، به همراه جمعی از مدیران و معاونان شرکت، نشستی صمیمی با نمایندگان کارگزار روستایی داشتیم.
تلاش‌های صادقانه و بی‌دریغ این عزیزان بر کسی پوشیده نیست. در این جلسه با بررسی ابعاد مختلف مسائل کارگزاران و تأکید مجدد بر حفظ و ارتقاء وضعیت نیروی انسانی شرکت، از دو مؤلفه ایجاد آرامش و برقراری گفتمان سازنده به‌عنوان عوامل ارتباط مطلوب و مؤثرتر یاد شد که با تحقق آن‌ها و بهبود عملکرد کارکنان، چشم‌انداز سازمان نیز تغییر می کند.
همچنین تشکیل کارگروه ویژه جهت حل مسائل این عزیزان در دستور کار قرار گرفت تا در کنار آن‌ها و با تعامل و همفکری و بهره‌مندی از خرد جمعی به نتایج مورد انتظار دست‌ یابیم.
امیدوارم در کمترین زمان ممکن و با بالاترین بازده، بتوانیم قدم های موثری برای همکاران عزیز برداریم.

منبع : سیتنا



طبقه بندی: شرکت مخابرات ایران،

تاریخ : دوشنبه بیست و سوم بهمن 1396 | 09:56 قبل از ظهر | نویسنده : مدیریت وب | نظرات
http://static2.ilna.ir/thumbnail/0sE6xM4od5vn/zD2ly951Lbe1X4vBXmeYxnwvBKd2o-upCBoRpuXWWQ3xVYIwBtE8SJc5CgG8w1SR1HhaeHPcWe7Z4QQxwQ5aCQuC6bW65Yo2vzNA1A_oYcME-xuDHnCGIL88GkvFaMums2lp5Xzk-eErjUYezqJx15vgVYkT1_XDXuOejRjZDSys4NdjIqNZJEQ6csj1vAj0zzyyzPUCPv8,/1.jpg

جامعه کارگزاران مخابرات روستایی از دیوان عدالت اداری درخواست کردند که اجرای بخشنامه‌های وزارت کار و حق و حقوق قانونی آنها، به رسمیت شناخته شود.

نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشور در تماس با خبرنگار ایلنا، خواستار اجرای قانون و پاسخگویی شرکت ملی مخابرات ایران شدند.

این نمایندگان گفتند: اگر با دقت به ماده ۸۳ قانون الحاق که در خصوص کارگزاران مخابرات روستایی در اسفند ماه سال ۹۳ مصوب شده است، توجه شود، درخواهیم یافت که قانونگذار (مجلس شورای اسلامی) اکیدا تاکید نموده است که قرارداد با کارگزاران مخابرات روستایی باید تا زمان بازنشستگی و طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار باشد و این می‌تواند به معنای این نکته باشد که هر نوع دستورالعمل و بخشنامه‌ایی که از طرف وزارت کار در خصوص کارگزاران وجود دارد و یا صادر می‌شود، باید مورد توجه دقیق و کامل قرار گیرد و به آن به مانند نص ماده ۸۳ عمل شود؛ در حالی که متاسفانه شرکت مخابرات ایران در خصوص این موضوع کاملا قصور کرده و سعی بر این دارد که با فرافکنی‌های گسترده، ماده ۸۳ را با مشکلات ساختاری مواجه کند.

 به گفته آن‌ها، دو مورد از بخشنامه‌هایی که از طرف وزارت کار در خصوص الزام شرکت مخابرات ایران به عقد قرارداد دائم و همچنین اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل صادر شده است، توسط شرکت مخابرات مورد تردید قرار گرفته و با کشاندن بخشنامه‌ها به دیوان عدالت اداری سعی شده راه برای قانون‌گریزی هموار شود..

این نمایندگان جامعه کارگزاران روستایی درخواست کردند نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در دست داشتن ابزار و قدرت نظارتی خود سعی نمایند که در مورد اجرا و یا عدم اجرای دقیق ماده ۸۳ تحقیق و تفحص نمایند و از روند اجرای دقیق قانون مذکور کسب اطلاع نموده تا در این خصوص اطمینان خاطر حاصل شود.

آن‌ها افزودند: از طرفی دیگر انتظار می‌رود دیوان عدالت اداری نیز دغدغه کارگزاران را که سرنوشتشان به اجرای دقیق قانون و بخشنامه‌های وزارت کار گره خورده‌است، درک نموده و هرگز اجازه ندهند امیال و خواسته‌های شرکت مخابرات باعث نابودی سرنوشت هزاران کارگزار ساده دل و خدمتگزار مخابرات روستایی شود.

منبع : خبرگزاری ایلنا



طبقه بندی: کارگزاران مخابرات و ICT ،

تاریخ : چهارشنبه هجدهم بهمن 1396 | 09:43 قبل از ظهر | نویسنده : مدیریت وب | نظرات

عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (سه شنبه 10 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

هاجر چنارانی نماینده نیشابور به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعیین تکلیف کارگزاران مخابرات روستایی ایران و جلوگیری از تضعیف حقوق این عزیزان تذکر داد.

منبع : خانه ملت



طبقه بندی: کارگزاران مخابرات و ICT ،

تاریخ : چهارشنبه هجدهم بهمن 1396 | 09:42 قبل از ظهر | نویسنده : مدیریت وب | نظرات
خبرگزاری فارس: پیگیری برای رفع ایرادات واگذاری مخابرات

وزیر ارتباطات از اجرای فاز جدید طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه وارداتی (رجیستری) از ۱۴ بهمن ماه و برای یکی از گوشی های آسیایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست هماهنگی با دستگاه های اجرایی برای توسعه ارتباطات روستایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره ابهامات طرح رجیستری گوشی تلفن همراه توضیح داد.

وی گفت: به هیچ عنوان افزایش قیمت گوشی متأثر از اجرای رجیستری تلفن همراه را قبول ندارم و آن را تکذیب می کنم.

آذری جهرمی با بیان اینکه فاز جدید اجرای این طرح پس از دو مرحله موفقیت آمیز ثبت و شناسه دار کردن گوشی های آیفون، بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل از ۱۴ بهمن ماه اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه یک مدل از گوشی های آسیایی که سهم بالایی در بازار تلفن همراه کشور دارد مشمول این طرح خواهد شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در زمان آغاز طرح رجیستری قیمت دلار ۳۹۰۰ تومان بود گفت: هم اکنون دلار ۴۵۰۰ تومان است و قیمت گوشی بر مبنای نرخ دلار محاسبه می شود. از سوی دیگر ارز مبادله ای واردات حذف شده است و این موضوعات بر روی قیمت گوشی تأثیرگذار است. این به این معنا نیست که اجرای طرح رجیستری روی گوشی موبایل تأثیرگذار شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه برخی به دلیل آنکه موضوع رجیستری روی اهدافشان تأثیر منفی دارد، نسبت به ایجاد برخی شائبه ها در این فضا اقدام می کنند، افزود: هم اکنون که نوبت گوشی هایی که بیشترین سهم را در بازار دارد رسیده است ایجاد این جو سازی و فضاسازی ها از سوی برخی که سودشان در قاچاق است طبیعی به نظر می رسد اما با قاطعیت طرح رجیستری را پیش می بریم و این جو سازی ها خدشه ای در اجرای این طرح نخواهد داشت.

آذری جهرمی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر افزایش درآمد وارد کنندگان رسمی موبایل تأکید کرد: مسلما این موضوع یکی از اهداف طرح رجیستری است و موفقیت این طرح را نشان می دهد چرا که در صورتی که وارد کنندگان اذعان می کنند که درآمدشان بالا رفته است این موضوع نشان می دهد که سود حاصل از شبکه قاچاق تلفن همراه هم اکنون به کانال رسمی بازگشته است و هم وارد کننده و هم دولت از این طرح منتفع شده اند.

وی درخصوص پیشنهاد مطرح شده برای صدور مجوز به فروشگاه های آنلاین برای عرضه گوشی های تلفن همراه تصریح کرد: این موضوع در دست بررسی است تا عرضه گوشی های موبایل به صورت آنلاین نیز با مجوز فروش انجام شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این طرح اشکالاتی داشته و با انعکاس اشکالات از سوی فعالان این بخش و رسانه ها و مردم، این انتقادات مورد رسیدگی قرار گرفت و همچنان تلاش می کنیم اشکالات رجیستری را رفع کنیم.

وی افزود: یک ریال از هزینه رجیستری به جیب وزارت ارتباطات نمی رود بلکه هزینه مالی اجرای این طرح برعهده وزارت ارتباطات بوده و از بعد مسئولیت پذیری نیز ما مصمم به ساماندهی این بازار شده ایم.

آذری جهرمی تضمین سلامت گوشی و جلوگیری از سرقت گوشی را از جمله منافع اجرای رجیستری برای مردم عنوان کرد و اظهار داشت: در همین حال منافع ریالی از بازار گوشی تلفن همراه به نظام درآمدی دولت باز می گردد و تمام مجموعه های دولت در تلاشند که این طرح را تا انتها به سرانجام برسانند.

وضعیت پوشش کیفی خدمات اپراتورها در روستاها ارزیابی می شود

وزیر ارتباطات همچنین در مورد پوشش کیفی خدمات ارتباطی در روستاها و تکالیفی که اپراتورهای ارتباطی بنابر تعهداتشان در این زمینه دارند، گفت: باید وضعیت پوشش خدمات و کیفیت سرویس دهی در حوزه ارتباطات در روستاها برای مردم شفاف سازی شود. بر این اساس از سازمان تنظیم مقررات خواسته ایم که با راه اندازی سامانه ای وضعیت این خدمات و میزان رضایت مندی مشترکان از این سرویس ها را در مناطق مختلف کشور و روستاها اعلام عمومی کند.

وی اظهار داشت: این سامانه مبتنی بر GIS اطلاعات را در سطوح تعهدات اپراتورها و انطباق آن با خدماتی که به مردم ارائه می شود بررسی و اطلاع رسانی کند.

آذری جهرمی گفت: بخش اعظمی از خدمات ارتباطی در جاده های کشور وجود دارد اما در نقاطی از جاده ها نیز دچار ضعف ارتباطی هستیم که بخشی از آن به شبکه های سایر دستگاه ها از جمله شبکه برق سراسری مربوط می شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برخی از نقاط ضعف در پوشش جاده ای کشور مربوط به عدم امنیت سایت ها و دکل های تلفن است، خاطرنشان کرد: موضوع سرقت این سایت ها نیز در برخی موارد باعث مشکل آنتن دهی می شود.

وی تأکید کرد: با این حال ارتباطات امروز ضرورت حمل و نقل جاده ای است و لازم است که تمامی مناطق حادثه خیز، گردنه ها و نقاط کوهستانی تحت پوشش کامل این شبکه قرار گیرد.

آذری جهرمی افزود: در ۶ ماه گذشته و بنا بر پیگیری های صورت گرفته بالغ بر ۱۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ای، اصلاح پوشش ارتباطی شده است و برای سایر نقاط نیز به زودی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

شبکه دسترسی به فیبر نوری به روستاها برده می شود

وزیر ارتباطات همچنین از بررسی طرح ارتباط رسانی به روستاها از طریق فیبر نوری خبر داد و گفت: از آنجایی که موضوع فیبر کشی در مناطق روستایی کار اقتصادی و مقرون به صرفه ای نیست، در حال بررسی هستیم تا شبکه دسترسی فیبر نوری در قالب طرح USO توسط دولت انجام شود.

آذری جهرمی اظهار داشت: موضوع ارتباط رسانی به روستاها در راستای توسعه پایدار در دستور برنامه قرار دارد و بر این اساس در کارگروهی موضوع این توسعه از طریق ایجاد شبکه دسترسی فیبر نوری در مناطق روستایی را بررسی می کنیم.

وی یادآور شد: بر مبنای جمع بندی جلسه ای که با نمایندگان دستگاه های دولتی برای خدمات رسانی ارتباطی در مناطق روستایی داشته ایم، مقرر شد تمامی دستگاه ها اطلاعات مربوط به وضعیت زیرساختی و خدماتی خود را تا ۱۵ بهمن ماه به وزارت ارتباطات اعلام کنند تا پس از آنالیز این اطلاعات، اولویت توسعه خدمات ارتباطی در روستاهایی که این خدمات کامل نشده است، اجرایی شود. همچنین مقرر شد ابتدای اسفندماه جلسه مجددی با نمایندگان دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف مدنظر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات باید زیرساخت لازم برای ارائه ۴ خدمت اساسی الکترونیکی در ۸۰ درصد روستاها و اتصال پرسرعت ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را فراهم کند. در این زمینه یکی از مطالبات جدی، توسعه ارتباطی مناطق کم برخوردار است تا بتوانیم با توسعه خدمات زیرساختی و افزایش سطح دسترسی روستاها، ارائه خدمات الکترونیک در روستاها را اجرایی کنیم.

وزیر ارتباطات یادآور شد: هم اکنون وضعیت ۶۴ هزار روستا پایش شده است و طبق پیش بینی ها طی ۱۸ ماه به اهداف برنامه ششم توسعه در این بخش خواهیم رسید و پس از آن تا پایان برنامه ششم اهداف مربوط به سند توسعه خدمات الکترونیک در روستاها را اجرایی خواهیم کرد.

دستور وزیر ارتباطات برای حل مشکل کارگزاران مخابرات روستایی

آذری جهرمی درخصوص بلاتکلیفی کارگزاران مخابرات روستایی از دستور پیگیری این موضوع برای تعیین تکلیف مشکل کارگزاران مخابرات روستایی خبر داد و گفت: قرار شده است که جلسه ای با حضور رگولاتوری، پست، پست بانک و شرکت مخابرات ایران برگزار شود تا وضعیت نیروهایی که در دفاتر مخابرات روستایی فعال هستند مشخص شود.

وی اظهار داشت: با خصوصی سازی مخابرات مشکلاتی برای این بخش به وجود آمده که باید به سرعت این موضوع تعیین تکلیف شود.

وزیر ارتباطات گفت: در همین حال وضعیت ۴ هزار دفتر توسعه خدمات ارتباطی هنوز مشخص نیست و با وجود این که برنامه ششم توسعه به ما اجازه داده است که دو هزار مجوز جدید برای این دفاتر صادر کنیم اما هنوز وضعیت دفاتر قبلی با اشکالاتی همراه است بر این اساس قصد داریم با برگزاری جلسات هم اندیشی به یک فرمول واحد برای حل مشکلات دفاتر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز تعدد و موازی کاری سایر دفاتر دستگاه های اجرایی در این زمینه برسیم تا بتوانیم گره از کار مشکلات این بخش باز کنیم. در این خصوص با سازمان امور استخدامی و شورای عالی اداری برای استفاده از ظرفیت های صدور مجوز، بحث هایی را پیش برده ایم.

وی همچنین از عدم اجرای شبکه علمی دانشگاه ها انتقاد کرد و تصریح کرد: شبکه علمی هنوز به تعهدات خود عمل نکرده و باید دوستان در این زمینه توضیح دهند که وضعیت اتصال دانشگاه ها به کجا رسیده است و تنها با امضای تفاهم مشکلی حل نمی شود. در همین حال در همین جلسه مقرر شد که وضعیت اتصال و امکان ارتباط ۱۸ هزار خانه بهداشت روستایی و افزایش کیفیت سه هزار مرکز بهداشت روستایی مطابق با خواسته وزارت بهداشت فراهم شود.





طبقه بندی: کارگزاران مخابرات و ICT ،

تاریخ : چهارشنبه چهارم بهمن 1396 | 11:27 قبل از ظهر | نویسنده : مدیریت وب | نظرات